Tasarımımı Özel Öğrenme Güçlüğü gereksinim grubunu düşünerek tasarladım. Eğer fon karton üzerine çizdiğiniz dümdüz çizgileri ufacık bir yamukluk olmadan kesmeye şartladıysanız kendinizi bu kısım ince motor kaslarınızı biraz yorabilir. Materyalin oluşumu için bütün parçalar kesildikten sonra sıra onları yapıştırmaya geliyor. Bu aşamada yapıştırıcının kapağını açtığımda uzun zamandır bu kokuyu solumadığımı hatırladım, en eski anım 8. sınıfta teknoloji tasarım dersinde kalmış. Kısa bir duraksamanın ve geçmişi hatırlamanın ardından parçaları yapıştırdım. Son olarak pamuktan biraz bulut yaptım ve çift taraflı bantı kağıda yapıştırmak isterken kağıttan başka her yere yapıştırıp ufak çaplı sinirli öfkeden sonra materyalimi bitirdim. Öğrenciden haftanın günlerinin yazılı olduğu dikdörtgen kağıtları doğru sıralamayla bantlı yüzeye yapıştırmasını isteyeceğiz.
Tamamladığım materyalimi bir de teknolojiyle ilişkilendirmek istedim. Bunu yapmak isterken wordwall uygulamasından yararlandım. Labirentte canavarların dolaştığı ve kahramanımızın onlara yakalanmadan hedefe ulaşmaya çalıştığı bir oyun tasarladım. keyifli kısmı tabi ki bütün aşamaları bitirdikten sonra oyunumu oynamaktı.Çok zaman ve malzeme harcamadan da çocuğunuz, öğrenciniz, kardeşiniz ve belki yeğeniniz içinde bu tarz materyaller tasarlayıp çocukların öğrenimine fayda sağlayabiliriz. Özel Öğrenme Güçlüğüne sahip çocuklar dizili bellekte gecikme ve görsel bellekte sıralama sorunları yaşarlar, oluşturduğum bu materyalin onlara fayda sağlayacağını düşünüyorum. Oluşturduğum bilgisayar oyunuyla ise bu kazanımı daha eğlenceli hale getirdim aynı zamanda çok karıştırdıkları yön kavramlarının öğreniminde de fayda sağlayacaktır. Aşağıya oyun linkini bırakıyorum.Sağlıkla Kalın.
https://wordwall.net/tr/resource/17862939
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder